5 sätt att profilera förpackningar

Robert Grimm ger marknadsföringstips: Ingen verkar ha gått miste om alla prenumerationsboxar som säljs online och just du kanske är en av många som prenumererar på dessa. Flera företag i uppstartsfasen är ute efter exklusiva kartonger och betalar gärna för att stå ut på marknaden, men för alla är inte det en självklarhet. Nedan listar vi fem sätt på hur du kan öka varumärkets medvetenhet med billigare alternativ.

1. Måttbeställda lådor

        På wellpapplådor finns möjligheten att trycka logotyp.
Med måttbeställda lådor har man möjligheten att anpassa wellpapplådans mått helt efter produkt och behov. Oavsett om man väljer en brun eller vit kartong kan man enkelt trycka 1-färgstryck samt professionella offsettryck där endast fantasin sätter gränserna.

2. Papperskassar

Oavsett om man bedriver en e-handelsbutik eller en fysisk butik är papperskassar med tryck ett effektivt alternativ att marknadsföra sig på, varumärket profileras för ett minimalt styckpris. Papperskassar används ofta av eventföretag vid tillställningar som presentpåsar eller goodiebags. Papperskassar är ett kostnadseffektivt alternativ samt ett miljövänligt alternativ. Företag som exempelvis Davpack erbjuder möjligheten att sätta tryck på papperskassar till så få som 100st under 9kr/st.

3. Tryckta etiketter

Att trycka på etiketter och klistermärken har sedan länge varit en favorit samt ett prisvärt alternativ för många, möjligheten för personaliering är oändlig. Att ha tryckta etiketter är inte bara en möjlighet för profilering av varumärket utan även en stor uppgradering av förpackningens utseende.

4. Kraftpapper

Genom att slå in paket med kraftpapper skapar man enkelt en vintage look samtidigt som kunden ser att du arbetar med miljövänligt papper. Med lite färdighet samt en inövad teknik kan man själv trycka på kraftpapper med en emballagestämpel. Vira runt med hampasnöre och fäst en tagg med ditt personliga meddelande, idealiskt för att ta fram julkänslan i förpackningen.

 

5. Packtejp med tryck

          Packtejp: PP-tejp, PVC-tejp & Papperstejp

Att profilera sig på packtejp är ett effektivt sätt för marknadsföring. Det syns under hela försändelsen och ger en känsla av professionalism. Idag erbjuds kunden att själv välja färg, mått och placeringen av logotyp. Packtejp av högre kvalitet och har en kraftigare vidhäftning som fäster bättre på wellpapplådor, plastemballage och klarar större temperaturskillnaden. PP-tejp har ett vattenbaserat akrylhäftämne som är fri från lösningsmedel.

Bonustips: Tänk på din Unboxing Experience!

Vem skulle tro att något så enkelt som att öppna upp ett paket skulle bli en social upplevelse för många? Företag investerar stora summor för att hänga med i trenderna, såsom The Unboxing Experience. Detta är även en viktig aspekt att ha i åtanke vid profilering!

No Comments

Kommentera